Thursday, December 3, 2009

Ялахын төлөө амьдар (6 дахь долоо хоног)


Зүгээр суугаад байгаа хүн хэзээ ч амжилтанд хүрэхгүй. Ямад нэгэн юм хийх нь эрсдлийг авчирдаг ч амжилтанд хүрэх боломжийг олгодог. Чарлес Ф.Кэттэрин


Бид эргээд булан тойрохдоо уулын өвиралтын тоноглолоор өвч тоноглогдсон 2 авирагч 160 фитт өндөр хаданд авирч хамтрагчид нь доод тал нь хамгаалалтын олсыг барьж байхыг харсан юм. Тэд их туршлагатай хүмүүс шиг харагдаж байлаа. Миний найз Перт тэрнээс уулын хэрэгсэлийг нь гуйгаад тэдэн шиг өндөрт биш гэхэд 100 фитт өндөртэй ууланд авирах санал гаргасан юм. Петрийн санал болгосон уул нь Эврэстийн оргил биш ч хэрэв тэрнээс унавал, саа өвчин тусч, өрөөл татанхай болж цаашлаад үхэж ч болох уул байлаа. Миний аз болж уулын хэрэгслийг авч чадаагүй юм. Тэгээд бид уулынхаа араас авирахаар шийдсэн юм. Хойд тал нь энгэр шигээ эгц өндөр биш болохоор уулын хэрэгсэл хэрэггүй байлаа. Ингээд авирч эхлэлээ. Бид уулын оройруу өгсөх тусам эгцэрч хөл тавих аргагүй болж байлаа. Удалгүй би ар талаас нь авирсан ч үхэх аюулаас зугтах боломжгүй болсоныг мэдсэн юм. Алхах бүр би найз Петрээ дуудаж хангалттай хол явлаа одоо буцъя гэж хэлмээр байлаа. Гэвч би зүтгэсээр байж Петрийг дагаж уулын шовх оройд хүрсэн юм. Уулын оргилд хүрч арай ядан сууж багтахаар жижиг газар олж суусан боловч салхи хүчтэй үлээхэд л уначнхаар багтаж ядаж байлаа. Амьсгаа даран доош суух үедээ өөрийхөө айдсаа ялан дийлсэнээ бахархан мэдэж байлаа. Тэрнээс би Польш орны үзэсгэлэнт хөдөө нутгийг цэлмэг тэнгэрийн дор олж харсан юм. Тэр өндөрөөс харагдсан бүхэн болон тэр сайхан агаарыг би хэзээ ч мартахгүй. Уулын оргилд хүрэхдээ унах вий гэсэн айдсаа даван дийлсэндээ би их баярлаж байлаа. Бизнес эрхлэгчид болон манайлагчид өдөр бүр л өөрийн бизнесээ унагана, бүхнээ алдана гэсэн айдсаа үл харгалзан шинэ шинэ үйл ажиллагааг эрхэлдэг. Худалдаачид л өдөр бүр бараа бүтээгдэхүүнийг нь хэрэглэгчид ойшоолгүй өнгөрдгийг үл тоон худалдаагаа үргэлжлүүлсээр л байдаг. Үүний зэрэгцээ байгаа боломжоо үл анзааран мөрөөдлөө биелүүлэхийг эрмэлздэггүй хүмүүс ч бас бий. Учир нь тэд ялимгүй жаахан эрсдлийг ч хүлээхэд бэлэн биш байдаг. Энэ долоо хоногт та өөрийн амьдралыг нэг шалга. Та “Ялахын төлөө амьдардах уу?” эмвэл “Алдахгүйн төлөө амьдардаг уу?” гэдгээ өөрөөсөө асуу. Өөрийн мөрөөдөлөө бий болгохын тулд болчимгүй тэнэг байх албагүй ээ. Гэхдээ мөрөөдөлдөө хүрэхийн тулд зараим нэг эрсдэлд бэлэн байх ёстой. Польш дахь уулын оргил дээр хэрэв би ямар нэг боломжийг ашиглахад бэлэн байвал миний амьдрал болон ажил үйлсэд олон сайхан аз завшаан ирнэ гэдгийг мэдэрсэн юм.

No comments:

Post a Comment